Fanget opp av
Month: juni 2013

Pottemakeriet i Skogbygda

Anders Andersen ble født i Warmskog eller Wärmlandsbro  i 1837. Warmskog ligger omtrent midt mellom Arvika og Karlstad. Sammen med ett par av sine søsken flyttet Anders til Skogbygda når han var ca 25 år. Det sies at foruten Anders kom en småtterikremmer og en gesell samtidig fra Sverige. Potterimakerkunsten hadde han sannsynligvis med seg fra hjemstedet, som er kjent for keramikk.

Medlemskontingent for 2013.

Vi sender nå ut medlemsgiroer til våre medlemmer. Medlemskontingenten er kr 100,- pr. person. Den betales inn på vår konto 1271.22.78526. Dette gjelder også de som ønsker å bli nye medlemmer, men ikke har fått medlemsgiro. Ved innbetaling oppgis hvem medlemskontingenten gjelder for, evnt. også e-postadresse. Vi takker for støtten og ønsker både gamle og nye medlemmer velkommen som medlemmer!

Nytt lokalhistorisk hefte om Johan Carlsens bilruter 1937 – 2000.

Historielagets Klaus Aasvangen har i samarbeid med Willy Carlsen og brødrene hans skrevet ned historia om busselskapet som Johan Carlsen startet opp i 1937 og som ble drevet videre av hans sønner fram til 1995. Historia er trykket i et hefte som nå er til salgs. Heftet selges hos Joker, Skogbygda eller fåes kjøpt ved henvendelse til Klaus Aasvangen, eller Bjørn Olstad i historielaget. Heftet koster kr. 150.