Togstadruta går igjen

Onsdag 21. august 2013 kl. 1800 blir det mulighet for en historisk tur med Carlsebussen. Mange Skogbygdinger har minner fra ruta. Allerede i 1935 startet Johan Carlsen rutetrafikk med to busser fra Årnes til Togstad og Fallet. Etter hans tid overtok barna og bilparken økte. Sønnen Willy var daglig leder helt til firmaet gikk inn i Øvre Romerike Billag i 1977.

Vi inviterer alle til en historisk busstur. Ruta starter på Herbergåsen og går om Togstad. Vi kjører også Fallet hvis det blir passasjerer. Du kan bli med fra Herbergåsen eller stige på under veis.  Husk å melde deg på. (Vi er behjelpelige med skyss til Herbergåsen hvis du ønsker det).

Willy Carlsen og hans søsken deltar på turen og vil fortelle artige historier langs ruta. Hvis du skal få med deg alt anbefaler vi deg å komme til Herbergåsen (Esso).

Rutetabellen:  (veiledende tider)

1800 Herbergåsen

1810 Garasjen

1815 Togstad

1820 Ingeborgrud

—->  1830 Sjøli hvis passasjerer

1825 Herbergåsen

1835 Vormsund

1845 Årnes

2030 Årnes – Herbergåsen – Togstad

Årnestomta

Bussturen går til Torbjørn Nilsens museum på Årnes.  Her blir det også en kaffetår i tillegg til omvisning.  Heftet om Carlsebussen kan du få kjøpt på turen.

Dessverre finnes ingen av de gamle bussene å oppdrive. En av de grønne som ble benyttet av Øvre Romerike Billag klarte ikke EU-kontrollen. I stedet har vi fått en av bussene fra  Romerike Busstrafikk med deres gamle farger i oransje med kremgul topp. Det er Volvo B-58, 1978 mod., som var i vanlig trafikk fram til 1996. Bussen eies av Lokaltrafikkhistorisk Forening.

Volvo' skal kjøre med
Volvo’ skal kjøre med

Billetten koster kr 150 (bussbillett, omvisning på museet og kaffe) betales til konduktøren i bussen. (Vi har dessverre ikke bankterminal).

Påmelding ring:  Klaus 93095071 eller Gerd 95772996 innen søndag kveld. (18.aug.)